Muzieksponsoring door de alcoholindustrie
Er gaat veel geld om in de sponsoring van muziek evenementen door de alcoholindustrie. Hieronder staan enkele voorbeelden op een rij:
Grolsch Festivals
Grolsch is erin geslaagd binnen enkele jaren tijd een breed scala aan muziek festivals te sponsoren. Een greep uit het aantal gesponsorde evenementen: Sensation, North Sea Jazz, Zwarte Cross, Loveland, Mysteryland en Lowlands. Via de digitale nieuwsbrief ontvang je codes die je in kunt vullen op de website van Grolsch. Als je een winnende code treft win je gratis festival kaarten.
Met Dommelsch naar Festivals
In 2007 kon je op www.dommelschmuziek.nl gratis tickets winnen om naar verschillende muziek festivals te gaan.
Met Bavaria gratis naar Guus Meeuwis
In 2006 kreeg je bij de aankoop van 5 (kleine) kratten Bavaria een tweede ticket naar Guus Meeuwis gratis. Met een dergelijke actie wordt ook de alcohol consumptie sterk gestimuleerd: de aankoop van 5 kratjes komt overeen met 2,5 krat (dus in totaal 60 flesjes bier).
"Heineken serving Refreshing Sounds"
Heineken bouwt haar muziekprogramma "Refreshing Sounds" steeds verder uit.
Bacardi B-Live
Sinds enkele jaren organiseert Bacardi op allerlei hippe locaties dance party's genaamd: B-Live (eerst Batbeats).