Sponsoring van films door alcoholproducenten
Ook in de hoek van meer culturele evenementen, films en theater vinden we sponsoring door alcoholproducenten terug. Sponsoring is een goede manier om de consument in contact te brengen met het merk, aangezien er dan sprake is van intensiever contact met het merk dan bv met een televisie commercial.
Enkele voorbeelden van sponsoring:
Skyy wodka sponsort 'Sex and the City'
In 2008 komt 'Sex and the City, the Movie' uit. Deze wordt gesponsord door het vooral in Amerika erg populaire wodka merk Skyy (van de Campari Group).
Heineken sponsort James Bond
In 2008 sponsort Heineken voor de vijfde maal op een rijd de James Bond film (Quantum of Solace). Op de website van Heineken wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Er is ook een speciale Heineken Tapvat tv commercial voor opgenomen. De manager 'experience marketing' van Heineken geeft aan dat de verkoop van Heineken bier rond de film Casino Royale in Rusland met 20% toenam.
Heineken sponsort "Zomerhitte"
In de zomer van 2008 kreeg je bij de aankoop van een Wieckse promotieverpakking het tweede bioscoopkaartje voor de film Zomerhitte van Monique van de Ven voor de helft van de prijs. Het is voor het eerst dat het merk Wiekcse (van Heineken) als sponsor van een film optreedt.